is there a way to update more than one field ...

is there a way to update more than one field in one action, or must i have one action for each field update?

0 12 364
12 REPLIES 12

Iโ€™m afraid you can update only one field at the same time.

@Aleksi_Alkio Du hรธres finsk ut. Skjรธnner du hvis jeg skriver pรฅ norsk? Translate

@Aleksi_Alkio Takk for du tar deg tid รฅ svare! Men jeg skjรธnner ikke hvordan jeg skal bruke en virtuell kolonne til รฅ oppdatere felt i verktรธy tabellen. Translate

La meg prรธve รฅ gi noen flere detaljer Hvis du lager en virtuell kolonne med et uttrykk MAXROW, du kan lese den siste loggrekordets nรธkkel kolonneverdi. Nรฅr du vet det, du kan ogsรฅ lese den nyeste statusen med et deref-uttrykk som [Virtual Column].[Status]. Translate

Bara lite Jag har talat vรคldigt lite inom de senaste 20 รฅren. Translate

@Aleksi_Alkio

Litt vanskelig for meg รฅ forklare pรฅ engelsk, sรฅ jeg prรธver pรฅ Norsk!

Jeg holder pรฅ en app for รฅ holde styr pรฅ felles verktรธy i bedriften, en lรฅne app! Jeg har mange tabeler, men spesielt en tabel med all verktรธy og informasjon om hvor det er kjรธpe, serienummer mm og informasjon om verktรธyet er leid ut, til hvem og til hvilke prosjekt ,og en log tabel, som holder styr pรฅ all verktรธy som gรฅr ut, og all som kommer inn!

Tabel vertkรธy Koloner: Nummer ( key ) Beskrivelse ( text ) Utleid ( yes / no ) Utleid til ( text ) Utleid til prosjekt ( Text ) ++++

Log Tabel Koloner: Nummer ( key ) Beskrivelse ( Text ) Dato ( date ) Utleid ( yes / no ) Utleid til ( ref til ansatt tabel ) utleid til proskt ( ref til prosjekt Tabel )

Jeg har en form for Log Tabel hvor jeg velger hvilke verktรธy jeg skal leid. Nรฅr den er lagret vil jeg oppdatere Verktรธy Tabel koloner utleid, utleid til og utleid til prosjekt. Jeg kjรธre en Event Action under โ€œBehaviorโ€ i formen.

Men jeg skjรธnner ikke hvordan jeg skal fรฅ oppdatert feltene i Verktรธy Tabelen. Kan du hjelpe med noen gode tips Takk! Translate

Sรฅ du vil oppdatere den nyeste statusen i verktรธytabellen din? Translate

Det stemmer. Oppdatere de 3 kolonner i verktรธy tabelen. Loggen blir oppdatert fra formen! Translate

I stedet for รฅ bruke Event-handling, har du tenkt pรฅ รฅ bruke virtuell kolonne for det formรฅlet? Translate

Nei det har jeg ikke! hvordan vil det fungere? Jeg skal ogsรฅ ha mulighet for รฅ gรฅ inn i en UX-tabel med oversikt over hvilke verktรธy som er โ€œinneโ€ hvilke som er โ€œuteโ€ eller feks pรฅ service. Translate

Du kan bruke virtuell kolonne som dette. Fordi du allerede bruker relatert tabellstruktur, kan du lese den nyeste barnoppfรธringen med en enkel appformel i virtuell kolonne som MAXROW (โ€ฆ). Nรฅr du vet hva som er den siste posten, kan du lese det er verdier med Deref-uttrykket og deretter vise det i foreldreposten. Translate

help.appsheet.com - Virtual Columns Virtual Columns help.appsheet.com

Top Labels in this Space